
Reklamy naklejana z tyłu autobusów (tzw. reklamy busback), są dość powszechną metodą reklamowania się w sposób, który daje faktyczne szanse na to, że ludzie to zauważą. Większość autobusów często przemierza chociaż na jakiś czas ruchliwe tereny miasta, co daje właśnie szansę, iż spora ilość potencjalnych odbiorców jadących do pracy nas zauważy.
Marketing, który używa komunikację miejską jako narzędzia to nie jest nic nowego. Z reguły przybiera to formę naklejania reklam na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Widok takiego pojazdu nie jest czymś odosobnionym przy typowym wybraniu się na miasto gdyż ludzie faktycznie wybierają taki typ marketingu.
Komunikacja miejsca taka jak autobusy to jedna z tych rzeczy, które kojarzą nam się z centrum miasta. Wielu z nas jej używa lub używało w przeszłości. Jest znana i zauważalna więc nie jest czymś dziwnym, że ludzie decydują się na ten wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci dużych naklejek na pojeździe.
Tramwaje są już czymś normalnym jeżeli chodzi o miejski widok. Są dobrze widoczne w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów muszą zawsze mieć je na oku w przypadku styczności torów w regularną jezdnią. Fakt, iż są zauważalne przez niemalże każdego, a zazwyczaj kursują w bardziej zaludnionych częściach miasta, co powoduje, że chętnie mogą być wybierane jako sposób na reklamę.